SLS 3D tisk v automobilovém průmyslu

Brose
Technologie: Formlabs
Zařízení: Fuse 1

Společnost Brose má 25 000 zaměstnanců ve 24 zemích a je jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Spolupracuje s 80 automobilovými značkami, více než 40 dodavateli a 50 výrobci elektrokol. Jako jedna z nejinovativnějších německých firem má Brose jedinečnou pozici v integraci aditivní výroby do produktů a výrobních postupů.

Společnost k výrobě prototypů a nástrojů využívá rozličné technologie aditivní výroby a jejím cílem je zahájit sériovou výrobu. Pomoci jim k tomu má také jejich nejnovější 3D tiskárna Fuse 1 - první stolní průmyslová 3D tiskárna s technologií SLS (Selective Laser Sintering) od společnosti Formlabs.

Úplně první 3D tiskárnou, kterou společnost využívala, byla 3D tiskárna FDM (fused deposition modeling). Postupně ale rozšířili své možnosti na téměř všechny procesy aditivní výroby na trhu, od stereolitografie (SLA), přes SLS po různé 3D tiskárny pro kovový tisk. Brose využívá různé SLS 3D tiskárny, od malých stolních strojů až po největší průmyslové tiskárny.

S tiskárnou Fuse 1 chce společnost Formlabs překlenout mezeru mezi průmyslovými tiskárnami SLS a levnými tiskárnami malého formátu. Fuse 1 totiž nabízí vysokou kvalitu tisku, kompaktní rozměry a kompletní, zjednodušený pracovní postup za zlomek ceny průmyslových SLS systémů. Někdo by si mohl myslet, že pro automobilové díly jsou vhodnější větší tiskárny, ale společnost Brose zjistila, že Fuse 1 je pro většinu u nich zpracovávaných návrhů plně vyhovující.

Součástí Fuse 1 je také Fuse Sift, postprocesní stanice, která kombinuje extrakci dílů, obnovu prášku, skladování a míchání v jediném samostatně stojícím zařízení.

Z pohledu Brose je výroba SLS dílů na 3D tiskárně Fuse 1 nenáročná a vyžaduje pouze omezený čas a úsilí na přípravu nové tiskové sestavy, údržbu tiskárny a následné zpracování dílů.

Společnost Brose nejprve plánuje používat zařízení Fuse 1 pro funkční prototypy, aby využila rychlost tisku a materiál Nylon 12, který má podobné vlastnosti jako materiály používané v automotive. Již nyní také ověřují díly pro první aplikace finálních dílů, kdy hlavními kandidáty jsou náhradní díly a díly pro výrobky s ukončenou výrobou.

Shrnuto a podtrženo, Fuse 1 je z mnoha hledisek ideální technologií pro:

  • výrobu vysoce kvalitních dílů,
  • lze ji implementovat ve výrobním prostředí,
  • je to jeden z nejméně ztrátových a nejčistších procesů aditivní výroby, což je pro výrobu stále důležitější.
CHCETE VYTVOŘIT NĚCO PODOBNÉHO?  NAPIŠTE NÁM.
Zde vložte přílohu
Načítám